Následující text je recenze Ondřeje Hokra pro Premiere.

Synopse:
Zatímco jednou je přepracovaným workoholickým podnikatelem, v jiné povídce se představuje jako maršál, v další například jako dědula s ušními problémy

Vít Olmer
Hrají: Jiří Krampol, Eva Holubová, Simona Chytrová, Jana Paulová, Monika Kvasničková, a Naďa Konvalinková
Distribuce: BontonFilm

Waterloo po česku

Vít Olmer zamýšlel vylepšit si svou pošramocenou pověst a Waterloo po česku, skládající se z pěti epizod převážně na téma nešťastné manželství, se mělo podobat jeho dvěma nejlepším filmům Co je vám, doktore? a Jako jed. Tvůrce si však bláhově myslel, že k dosažení laťky, kterou kdysi posadil celkem vysoko, stačí vybrat několik exemplářů ze svých povídek psaných pro Playboy. Jenže Olmer-scenárista není Antonín Máša, Olmer-režisér své řemeslo zřejmě dávno zapomněl a Jiří Krampol má hodně daleko do Zdeňka Svěráka. Waterloo po česku je tak smutným naplněním pravidla, že jednotlivé složky filmu by měly být vyrovnané - scénář, režie i herecké výkony jsou tu v dokonalé rovnováze a jen výjimečně vybřednou ze silného podprůměru.

Všechny příběhy mají hloupé (pokud vůbec nějaké) pointy, torza uměleckých ambicí lze rozpoznat jen v nesmyslných a nefunkčních představách, snech a dějových paralelách. Jiří Krampol ukázal, že pětirole, na které celý film stojí, je nad jeho síly (a nepomohl mu ani omlazovací přístroj vyvinutý pro americké kosmonauty, který vyzkoušel před natáčením), ve snaze o "realističnost" jsou dialogy samoúčelně prošpikovány vulgarismy a humor tu nahrazuje pouze křečovitá stylizace hlavního představitele za pomoci několika ubohých anekdot, jež přidá k dobru.

Waterloo po česku bohužel nepatří mezi ty špatné filmy, u nichž se diváci dokážou bavit alespoň na účet tvůrců. Spíš vás bude bolet pusa od zívání nudou a krk od neustálého nevěřícného kroucení hlavou. Útrpný pobyt v kině tak zpestří pouze zvědavost, jestli všech pět povídek bude stejně strašných, a snaha odpovědět si na triviální otázku, proč a pro koho snímek vůbec vznikl.

ORTEL: Snad se bude Plyšovému lvu v Olmerově smíchovském bytě líbit.

Ondřej Hokr

Poslední modifikace 20.05.2007, 18:43:26